Is er in de toekomst veel vraag voor Fitness-instructeurs?

Ik zou wel van mijn hobby mijn werk willen maken... ik heb zelf helemaal geen idee echt GEEN idee wat ik later zou willen... ik dacht opeens aan fitness en toen ging er een lichtje branden... maar als er geen vraag is voor fitness instructeur dan ga ik dat misschien achter me laten ;_;

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van sport houd is een opleiding aan de CIOS misschien wel iets voor je. Dan heb je een breede opleiding waar je ook fitnes instructeur mee kan worden, maar, als dit niet lukt ook andere dingen mee kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor te tip Nelly ;-)

Het beste antwoord

Ik denk dat er zeker meer vraag zal zijn naar fitness instructeurs. Dat komt vooral doordat mensen steeds meer bewust worden gemaakt van het feit dat men gezond moet eten en vooral moet gaan sporte.
Je ziet op tv ook steeds meer "gezonde" voeding en dat mensen meer bewust worden gemaakt van een gezonde leefwijze.

Het probleem is alleen de economie, indien deze achteruit blijft gaan dan zullen mensen als eerste daarop gaan bezuinigen en zelf lekker gaan sporten. Je zult je dan als fitnessinstructeur moeten richten op sporters met geld, dus bij de "duurdere" sportscholen. De goedkope sportscholen met sporters met een wat minder dikke portemonnae zullen zich dit niet meer kunnen permitteren.
De toekomst zal het uitwijzen. Het is dus afhankelijk van je doelgroep en van de economie.
Maar als jouw doelgroep goed is, jij als instructeur goed bent zul jij het zeker kunnen redden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is heel lastig om voorspellingen te doen over kansen op werk, vooral als het nog jaren duurt voor je zover zult zijn. Waar nu geen vraag naar is kan over vier jaar wel hartstikke veelgevraagd zijn.
Er is een website waar kansen op werk in verschillende branches en niveaus per regio in Nederland worden bijgehouden. Misschien heb je daar wat aan. Behalve sport staan er nog veel andere beroepen op. Misschien kom je op ideeën!

www.kansopwerk.nl