De inhoud van mijn functie klopte niet met de functietitel. Hoe zet ik dit op mijn cv?

Bij een vorige werkgever had ik de functietitel Backofficemedewerker, maar mijn werkzaamheden kwamen meer overeen met het werk van een projectcoordinator of procesmanager. Dat was toen geen probleem (salaris was prima), maar nu weet ik niet wat ik op mijn cv moet zetten. Backofficemedewerker geeft een verkeerde indruk van wat ik deed. Maar projectcoordinator voelt als liegen, omdat ik dit officieel niet was. Hoe kan ik deze functie het beste op mijn cv verwoorden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Omschrijven wat je verantwoordelijkheden waren zegt veel meer dan een titel.

Antwoorden (1)

Bij een sollicitatie zal altijd gesproken worden over de inhoud van het werk dat je gedaan hebt. Als jij het ervaren hebt als projectcoördinator of procesmanager zal dat in de gesprekken duidelijk worden. Je kan dat dus rustig in je CV zetten.
Uit de link:
"Projectcoördinator en projectmanager zijn twee termen die heel vaak door elkaar worden gehaald. Vaak is de functie van projectcoördinator bij het ene bedrijf dezelfde als de functie die bij het andere bedrijf projectmanager wordt genoemd. Soms worden de twee termen zelfs binnen een bedrijf gebruikt voor één en dezelfde functie. Om het nog iets ingewikkelder te maken, komt ook nog de term ‘projectleider’ erbij, die bij veel bedrijven ook gaat om dezelfde functie als die van projectmanager of -coördinator."