Wat moet je schrijven bij t.a.v. als je niet weet naar wie je het moet schrijven?

Ik moet een motivatiebrief schrijven, maar ik weet niet naar wie ik schrijf. Wat moet ik er dan in plaats schrijven?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (3)

De (vermoedelijke) afdeling waar de persoon werkt die je aan zou moeten schrijven.

Als het een "echte" motivatiebrief is (dus niet een huiswerkopdracht) bel je het bedrijf en vraag je de naam van de desbetreffende persoon. Dan ziet de ontvanger dat je moeite hebt gedaan.
Computoon
3 jaar geleden
Je kunt altijd beginnen met: "Geachte mevrouw/meneer".
Het klinkt zakelijk, maar met een motivatiebrief moet het ook zakelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
"Je kunt altijd beginnen met: "Geachte mevrouw/meneer"."
Ik zou meneer nooit gebruiken in een aanhef, is knullig en bovendien niet juist.
Antoni
3 jaar geleden
De letters uit de vraag, "t.a.v.", staan altijd alleen in de adressering van een brief, niet in de aanhef van een brief. Je antwoord gaat alleen over de aanhef van een brief.
Je kunt de aanhef doen met L.S. (lectori salutem, ofwel den lezer, heil.)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Computoon
3 jaar geleden
Dat is wel zeer ouderwets en onpersoonlijk...
Antoni
3 jaar geleden
@TomWessel, de letters uit de vraag, "t.a.v.", staan altijd alleen in de adressering van een brief, niet in de aanhef van een brief. Je antwoord gaat alleen over de aanhef van een brief.