Wat zijn mijn rechten bij een nul-uren contract als er ineens geen werk is door corona?

Ik heb een baan in de horeca gevonden en de werkgever biedt een 0 uren contract aan. Nu vraag ik me af als corona weer heftiger wordt en horeca zaken moeten weer gaan sluiten. Wat zijn dan mijn rechten en vergoedingen als ik bijvoorbeeld maar voor 1 maand heb kunnen werken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Volgens mij heb je dan geen rechten. Een 0-uren contract betekent helaas dat het bedrijf niet verplicht is jou in te plannen, en ze hoeven je ook niets te betalen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ahh dank je wel!
Bij een nulurencontract betaalt je werkgever alleen voor de momenten dat je daadwerkelijk werkt. Als je langer dan drie maanden werkzaam bij deze werkgever bent, is er overigens kans dat je recht hebt op een contract met een vast aantal uren. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je kijken of je eventueel in aanmerking komt voor een WW-uitkering.