Gaat u in uw terugbetalingsperiode opnieuw studeren, dan besteedt u uw geld misschien liever aan uw studie dan aan het aflossen van uw studieschuld. Uw verplichte aflossing kan in dat geval tijdelijk worden onderbroken of uitgesteld.

Voorwaarden uitstel van terugbetaling
U kunt niet voor elke studie en in elke situatie uitstel van terugbetaling krijgen. Er gelden voorwaarden. U moet aan alle drie de voorwaarden voldoen:

U volgt een opleiding waarvoor DUO studiefinanciering of tegemoetkoming scholieren geeft.
U staat niet ingeschreven als extraneus.
Uw diplomatermijn is nog niet verstreken.
Wat moet u doen?
Voldoet u aan de voorwaarden, geef dan met het formulier Wijzigen terugbetalen studieschuld door dat u opnieuw studeert en daarom de aflossing wilt onderbreken. Zodra u stopt met studeren, begint u weer met aflossen.
Blijft u liever aflossen tijdens uw studie, dan hoeft u niets te doen.

Je kunt dus gewoon studiefinanciering ontvangen, als je aan de voorwaarden voldoet.