Er worden verschillende soorten namen hiervoor gebruikt.
Veelvoorkomend is Medewerker Parkeergarage (wordt bijna altijd in vacatures gebruikt) of parkeermeester. Q-park verwoordt het mooi met een Engelse term: Parking Host. Een echte vaste term of benaming is er niet echt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Medewerker Parkeerbeheer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt het ook parkeerwacht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Parkeerwacht is degene die op straat parkeercontrole uitvoert en bevoegd is om bekeuring uit te delen voor het fout parkeren.:-)
Zo iemand noem je een parkeerwachter.

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/ vind je, wanneer je het trefwoord "parkeergarage" invult, als enige beroep het beroep van parkeerwachter:

"Beroepsprofiel parkeerwachter

Als parkeerwachter ben je verantwoordelijk voor het toezicht en de veiligheid van een parkeervoorziening, bijvoorbeeld een parkeergarage. Je bent als parkeerwachter verantwoordelijk voor het schoonhouden van de parking, het verhelpen van kleine verstoringen en het maken van dagrapportages."
Antoni