Mag je elk moment ontslag nemen bij de McDonalds?

Hallo! Ik werk denk ik nu net 2/3 maanden bij de McDonalds maar zou er graag weg willen. Nu is mijn proefperiode van een maand al verlopen, maar daarna heb ik geen contract meer ondertekend. Ik ben 16 en zit nog gewoon op de middelbare voor als dit uitmaakt. Zou ik nu gewoon ontslag kunnen nemen en dan na 2 weken/een maand weet weg kunnen zijn of moet ik eerst tot een bepaalde datum werken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Nee hoor, als je geen contract getekend hebt, mag je weggaan tot je de maand vol gewerkt hebt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Ik neem aan dat vraagsteller vooraf wel een contract heeft getekend. Hij/zij zegt na de proefperiode niets te hebben getekend.
Ik kan me niet voorstellen dat McDonalds mensen laat werken zonder enige overeenkomst.
Wat staat er in het contract dat je voor je proefperiode hebt gekregen/getekend?
tinus1969
3 jaar geleden
Ook als je niets hebt getekend, heb je een contract. Mondeling geldt ook.
Ik ga ervan uit dat je een contract hebt gekregen en getekend, voor je begon aan je proefperiode. Daarin staat ook de opzegtermijn.
Doorgaans is deze een maand. Dat betekend dat als je de komende week opzegt (vóór 1 september), je eind september weg kan.
Maar overleg het met de manager bij McDonalds. Leg hem/haar uit dat het je tegenvalt en dat je wil stoppen.