Is het normaal dat ik elke maand mijn salaris op een andere dag uitbetaald krijg ? (andere datum)

Contract: Nul-uren. Oproepkracht. Werk elke week sowieso op Zaterdag.

Ik krijg op zijn vroegst de 29e mijn salaris op zijn laatste de 15e. Ik vind het echt belachelijk. Maar is dit normaal ? en wat kan ik ertegen doen ? Ik werk er nu 3 jaar en de emmer loopt nu over. Het werk is super leuk en ik heb het al meerdere malen aangegeven bij de leiding maar er gebeurd niks.

Is het raar als ik ieder personeelslid vraag om een handtekening te laten zetten op een soort van protestformulier?

Toegevoegd na 15 minuten:
Uitbetaald data :

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Is wel erg raar dat er zoveel variatie in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vind ik ook. Er zit geen structuur in het herkennen. :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik heb dan nog dezelfde bank als mijn werkgever dus bij sommige duurt het nog langer.

Antwoorden (4)

Ja, dan heb je waarschijnlijk een 4-wekelijks contract. Dan krijg je je salaris niet per maand, maar per 4 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog is er geen touw aan vast te knopen.
kijk eens in je contract daar moet in vermeld staan wanneer er uitbetaald wordt, ik denk inderdaad ook dat je per 4 weken uitbetaald krijgt, dan heeft het geen zin om in protest te gaan.

Toegevoegd na 16 minuten:
ja dit gaat wel ver, zeker als je automatische betalingen hebt, zou het zeker nog eens bespreken en toch collega's om steun vragen, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat niks over in. Ik zal het relevante stukje even overnemen: Het salaris bedraagt *heel veel ;)* bruto per uur, welke onder aftrek van de wettelijke inhoudingen bij achterafbetaling wordt uitbetaald. Het salaris wordt vermeerderd met 8% vakantietoeslag, uit te betalen in de maand mei .. heeee Dat heb ik nooit gehad :p De baas heeft gezegd dat hij dat per maand uitbetaald dat klopt ook. Maar levert dat geen probleeem op ? ??? Over een uitbetaald data staat er dus niks...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens naar de rechtswinkel, neem je contract mee en leg het daar voor, je kunt daar gratis advies krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 4-wekelijks zou worden uitbetaald, dan zou alleen de betaaldatum elke periode een dag of 3 vroeger zijn. Dat is hier niet het geval.
Deze data zijn heel willekeurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die antwoorden over de 4 weken zijn gegeven voordat de aanvulling werd gedaan, ik heb daarna aangegeven dat dit niet normaal is
Werkgevers houden altijd een week slag om de arm, dus je salaris wordt betaald tussen de 24ste en de 31ste. Maar met een oproepcontract kan het soms raar verlopen. Maar je moet wel aan het einde van de maand worden uitbetaald, en zoals ik bij jou zie is dat in de eerste of tweede week. Het heeft waarschijnlijk te maken met het verwerken van jouw gewerkte uren.
Vraag het gewoon eens na, waarom dit zo is, wellicht is daar een goede reen voor. En als je krijgt betaald, elke maand, maakt het toch niet uit op welke datum?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor diegenen die het over een 4-weken salaris hebben, kijk eens goed naar de data, zit nou niet bepaald een 4-weken patroon in.
Voor de vraagsteller, informeer eens waarom de data verschillen, en geef aan dat je iedere keer problemen hebt vabwege automatische betalingen.