Als je pas 1 augustus 2011, na afstuderen kunt werken, maar nu al gestrikte vacatures ziet, wat zet je dan in sollicitatiebrief ?

Per 1 augustus 2011 kan ik werken, na afstuderen.

Maar zie nu al regelmatig geschikte vavacatures en zou er graag op willen solliciteren, maar wat moet ik dan in de brief vermelden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je zou precies kunnen schrijven wat je hierboven neerzet, dat je pas augustus 2011 beschikbaar bent, maar persoonlijk geef ik je weinig kans. Bedrijven zetten nu vacatures omdat ze NU iemand nodig hebben en niet later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben NU iemand nodig, niet over een jaar. Ik zou een tijdje wachten (b.v. tot het voorjaar) en dan een open sollicitatie sturen, omdat ze kennelijk het soort functie hebben dat bij jou past. En dan leg je uit dat je pas zomer 2011 beschikbaar bent. Hopelijk zullen ze je brief bewaren en te voorschijn halen wanneer de situatie zich voordoet. Houd ook hun website in de gaten voor vacatures (vanaf de zomer)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vermeld dat je op dit moment nog een opleiding volgt, dan je plant om op 1 augustus 2011 af te studeren, en dat je daarom een fulltime baan zoekt.
Maar zoals mijn voorgangers al zeiden: je maakt weinig kans. Bedrijven willen vaak zo snel mogelijk iemand. Max. over 2/3 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan stuur je geen sollicitatiebrief, want je kunt die functie NU niet vervullen.
Wel kun je de vacatures bewaren zodat je over je een jaar weet welke bedrijven het soort functies hebben die je zou willen, zodat je volgend jaar zomer kunt kijken of ze weer zulke vacatures hebben (of anders een open sollicitatie kunt sturen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan je nu solliciteren je bent nog niet eens afgestudeerd. duurt nog een jaar. de vacatures staan er niet voor over een jaar. En je moet ook nog eerst wel over een jaar afstuderen dat kan ook nog wel langer duren
13 jaar geleden
Als je een studie doet waarbij meer vraag dan aanbod is, dan zou je zovast een brief kunnen schrijven, maar ik geef je weinig kansdat men op je gaat zitten wachten als er een X-aantal wel nu kan beginnen
anneliez
13 jaar geleden
Als je met afstuderen een academische studie bedoelt, dan kan dat heel goed.
Op dat niveau wil men graag heel vroeg kennis maken met geschikte kandidaten.

Ik lees ergens in een vraag van jou: Nienke2 (105) Op vmbo/mbo niveau.

Dan gaat dat niet werken. Werkgevers hebben keuze genoeg.