Heb ik recht op deze loonsverhoging als ik 22 wordt?

Als ik hier inderdaad recht op heb zou dit betekenen dat ik in de startschaal kom
(zie foto, rode vierkantje)
Is het de norm om dan na elk werk jaar een schaal omhoog te gaan?

Mijn functie: Allround medewerker boomkwekerij

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Ik zeg: ja, als je functie in schaal F zit tenminste. Maar is er geen nieuwere tabel dan die van 2019 of zijn de salarissen in 2020 gelijk aan die van 2019?
Computoon
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja mijn functie zit in schaal F.
En de salarissen zijn inderdaad gelijk aan die van 2019.
Heb ik vanaf mijn 22e elk functie jaar recht op een schaal verhoging? Bedankt voor je antwoord Computoon
Computoon
3 jaar geleden
Of je ieder jaar vanaf 22 ook recht hebt op verhoging blijkt niet uit de tabel.
Het is mogelijk -maar dan moet je de CAO erop nakijken- dat vanaf je 22e de verhoging afhankelijk is van beoordelingen. Als dat zo is, loopt de "beste" medewerker in enkele jaren naar de top van de schaal en blijft de "slechtste" medewerker vanaf zijn 22e tot de AOW-leeftijd in dezelfde schaal zitten. Maar dat is natuurlijk theoretisch. Als je er geen schaalsalaris bij krijgt, dan krijg je (als dat zo in de CAO staat of wordt afgesproken) alleen een procentuele correctie voor inflatie. Maar dat is geen "echte" salarisverhoging maar een correctie om je salaris dezelfde 'waarde" te laten houden. Een leuk punt is nog: wanneer laat het bedrijf het hogere salaris ingaan. Neemt men precies de verjaardag als startmoment. Kan. Of zegt men: de hele maand waarin je 22 wordt? Kan ook. Of: wie voor de 16e jarig is, krijgt het nieuwe salaris de hele maand. Anderen pas de volgende maand. Misschien ook ergens te vinden
Computoon
3 jaar geleden
Waar ik zei: "in dezelfde schaal zitten" moet dat natuurlijk zijn: "op dezelfde trede zitten". De schaal (F bijvoorbeeld) is verbonden met de functie en de treden van de schaal geven de stappen aan van het laagste naar het hoogste salaris van die schaal.