Als werkgevers vanaf 2014 inderdaad de 1e zes maanden van een WW-uitkering moeten betalen en je hebt een uitzendcontract, wie betaalt dan die 6 mnd?

(in geval van een uitzendcontract waar een einddatum vermeld staat)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zolang je geen contract voor onbepaalde tijd hebt in dienst van het uitzendbureau verandert er volgens mij niets ten opzichte van de huidige situatie:
als je geen nieuw werk kunt vinden, richt je je tot het UWV voor een WW-uitkering.

Als alle plannen doorgaan, betalen werkgevers straks 1 maand WW per dienstjaar met een maximum van 6. Ik betwijfel of er veel uitzendkrachten zijn die een 'onbepaalde tijd' dienstcontract hebben bij het uitzendbureau en daar al 6 jaar in dienst zijn.
Computoon