Hoe ziet het werk eruit als een skydive piloot?

Ik zit nu nog zelf op de middelbare school, maar later wil ik heel graag piloot worden. en dan bedoel ik niet piloot bij een commerciële maatschappij, maar bij een privaatbedrijf, zoals bij een Skydive club. Nu lijkt mij het heel gaaf om als piloot mensen de lucht in te vliegen die dan kunnen gaan skydiven(het liefst in Australie/Nieuw-Zeeland). Hoe ziet het werk van een skydive piloot eruit? het ligt er natuurlijk aan bij welke club je zit, maar hoeveel verdient zo'n piloot gemiddeld? Dit ivm het studiegeld(wat hoog is) terugbetalen.

Nu lijkt het mij ook gaaf om mensen rond te vliegen boven bijvoorbeeld de Grand Canyon. Stel, je hebt je brevet en je hebt een pilotenopleiding gedaan, Zou je dan gewoon kunnen solliciteren bij die organisatie's die mensen rondvliegen? dat je de ene keer bijvoorbeeld als skydive piloot werkt, en dan na een paar jaar ergens anders werken?

alvast bedankt! Ik ben alvast een beetje aan het uitzoeken wat ik allemaal zou kunnen en willen.

Toegevoegd na 19 minuten:
En als je Piloot wilt worden bij een skydive vereniging(meestal op de Cessna 182) , heb je daar een speciale opleiding voor nodig? Of is het voldoende als je leert vliegen op de Cessna bij een club en dat je daar je GPL behaald(dus geen opleiding die een ton aan geld kost, die je wel moet betalen als KLM-piloot)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hou er rekening mee dat in Amerika je vliegbrevet halen zeer weinig kost dus dat jij met je dure Europees brevet al gauw te duur bent.
En landen zoals Amerika en Australië zullen jou geen werkvergunning geven als piloot want die hebben ze al zat en hebben jou dan niet nodig
Bordensteker
10 jaar geleden
Er zijn zeer veel werkloze piloten die elk schnabbeltje wel moeten aanpakken om hun vlieguren te kunnen maken zodat hun brevet geldig blijft. Daardoor is de spoeling dun en is het vaak moeilijk om voldoende te verdienen om je opleidingskosten terug te kunnen betalen. Het werk bestaat dus uit veel beschikbaar zijn voor weinig geld, en genoegen nemen met elk baantje dat je kunt krijgen.

Het beste antwoord

Misschien kun je een keertje zelf bij zo'n bedrijf gaan kijken of hun een mail sturen.