Ik weet niet waar je dit op basseert. Ik heb bij mijn laatste baan ondanks de vervelende afsluiting een getuigschrift meegekregen.
Ik heb er wel om moeten vragen en de eerste versie vond ik niet goed, dus ik heb het over laten doen, maar ik heb er wel een gekregen en kan ik nu dus bij iedere sollicitatie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkgevers geven heus wel een getuigschrift. Ligt er natuurlijk een beetje aan op welke manier je het bedrijf verlaat. Vaak is het een kwestie van luiheid of "geen tijd". Dan schrijf je er zelf een en laat de directeur of een andere leidinggevende zijn/haar handtekening zetten. Dan hoeven ze er zelf niet over na te denken en is het werk al voor ze gedaan. Lekker makkelijk voor ze en jij kan precies je ei kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd een goed getuigschrift ongevraagd mee gekregen. Wellicht ligt het eraan hoe je afscheid van elkaar hebt genomen. Heb je er al om verzocht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd een getuigschrift meegekregen. Vaak na vragen, maar het was geen enkel probleem.

Ook van mijn huidige baan, die ik in juli heb opgezegd, heb ik inmiddels een getuigschrift gekregen.

Overigens heb ik al die getuigschriften nog nooit gebruikt. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe en wanneer ik ze nodig zou kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een werkgever is verplicht, als jij daar om vraagt, je een getuigschrift mee te geven, ook al verander je zelf van baan.

Ik heb er laatst nog een moeten maken voor iemand wiens contract niet verlengd werd omdat ze niet voldeet. Er mogen geen slechte dingen in staan, dus hebben we alleen genoemd dat ze bij ons heeft gewerkt in de functie van... en dat we haar verder veel succes wensen. Een getuigschrift is in mijn ogen een vervanging van de zogeheten referenties, welke ook nooit negatief mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat moet jij in hemelsnaam met een getuigschrift. Ik heb als werkgever nooit een getuigschrift ingekeken. Soms prijst een getuigschrift de sollicitant de hemel in en dan is het als wekgever helemaal duidelijk.