Gouden regels 1ste keer stage?

Ik ga binnenkort de 1ste keer stage lopen. Nu vroeg ik mij af of er 'regeltjes' bestaan van hoe te gedragen, etiquette, etc. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik begeleid al jaren stagiaires op mijn werk (dierenambu en vogelasiel)
wat ik erg waardeer in een stagiaire is een positieve, gemotiveerde houding.
je moet het leuk vinden om te leren, en er voor open staan.
het is ook fijn als de stagiaire van aanpakken weet, en niet te lui is om de handen uit de mouwen te steken.
gezellige sociale interactie is fijn, maar overheers niet.
ook heb ik een broertje dood aan stagiaires die mij vertellen het beter te weten dan ik.

samengevat: wees geinteresseerd en gezellig, en stel je zeker niet eigenwijs op.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Etiquette altijd riching jou maakt niet uit of ze erachter staan en probeer niet te betweterig te zijn. Maar daar koet je een balans in zin te vinden. Ik keek altijd eerst "de kat uit de boom" succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes, zelfverzekerd overkomen en een leuke babbel maken! Ook zou ik van te voren wat info over het bedrijf opzoeken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je zo snel mogelijk aan te passen en/of in te leven in de bedrijfscultuur. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al geschreven is is het belangrijkste dat je je aanpast aan je stageadres. Ook ik begeleid stagiaires en ik vind het ook belangrijk dat er vragen gesteld worden. Ook is het goed om te laten zien dat je je er 100% voor in wil zetten. Suc6 met je stage en maak er een mooie tijd van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan waar je gaat. Gewoon sociaal zijn en initiatief tonen vinden ze ook fijn. Laten zien dat het wil en dat je ervoor wilt werken