Mag mijn werkgever 1,5 uur per week van mijn contracturen afhalen omdat er een 3e persoon bij moet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Amadea
3 jaar geleden
Bedoel je dat jij te langzaam werkt, waardoor er nog iemand bij moet?
crispy
3 jaar geleden
Als je de vraag zo stelt zonder verdere informatie dan is het antwoord natuurlijk nee. Maar ik vermoed dat er iets meer speelt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Hij mag je wel minder uren laten werken, maar ook dan mowt hij je volledige contracturen uitbetalen.
Thecis
3 jaar geleden
@amadea
Zelfs als jou geschetste situatie inderdaad hetgeen is waar het over gaat, dan mag het nog steeds niet. Tenzij beide partijen dit overeen komen. De contacturen zijn opgenomen in je contact, dit is een wetsgeldig en bindend document! Daar mag je niet zo maar van afwijken.

Antwoorden (1)

Nee, contracturen wijzigen mag alleen met beiderzijds goedvinden.