Lijkt me wel, ze hebben immers een ontslag gehad. Echter is het wel afhankelijk van de "gouden handdruk" wat ze precies krijgen en hoe lang ze moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet. Als je in de WW zit, dan heb je een sollicitatieplicht. Ik zie die ontslagen trainers zich niet verplichten sollicitatiebrieven te gaan schrijven. Ze hebben het geld niet nodig, dus hun vrijheid zal hen lief zijn. Daarnaast zijn er volgens mij ook nog eens heel wat regels verbonden aan het krijgen van een uitkering. Ik vermoed dat het banksaldo van een deel van de trainers te groot is om in aanmerking te komen voor een uitkering.

Toegevoegd na 10 uur:
In aanvulling op de aanvulling van je vraag.
Meestal stappen ze er even een paar maanden uit om zich te bezinnen op een volgende club.

In de tussentijd hebben ze hier en daar wel kleine schnabbeltjes. De een klust bij als analyticus bij de NOS, de ander geeft lezingen.
Weer een ander stort zich op een WK-bid of begeleid mensen van de business club van hun oude club op trips naar het midden-oosten.

Laten we het zo zeggen: Met de gemiddelde ontslagen trainer hoef je geen medelijden te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij in loondienst wel en hij heeft premie afgedragen. Wel is de ww gemaximeerd. Dus als hij 1000.000 per jaar verdient, krijgt hij daar niet 70% van.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is het maximum dagloon. Dat komt neer op 2.766 per maand.

Toegevoegd na 30 minuten:
De kans is niet groot dat ze dat doen. Wat doen ze wel. Ze gaan wat in de media doen. Geven lezingen. Lekker uitrusten of een boek schrijven. En verder heel veel netwerken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal word het contract afgekocht en dan hebben
ze even goed hun inkomsten en ze hebben meestal
ook vrij snel een andere club en anders kunnen ze nog altijd analist worden bij de Nos,Eredivisie live of bij de Telegraaf

Toegevoegd na 1 minuut:
of ze beginnen een pannekoekrestaurant