Welke titel mag je vieren na een hbo bachelor + wo master?

Ik heb een hbo bachelor of education (Bed) in Nederlands. Na mijn bachelor heb ik twee jaar aan het wo een Master of Arts gevolgd tot eerstegraads docent. Mag ik nu de titel MA of Med voeren achter mijn naam?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Titels in het hoger onderwijs en de bijbehorende opleidingen:
hbo-bachelor 4-jarige Bachelor (B) gevolgd door vakgebied. Vanaf 2014 ook 'of Arts' of 'of Science'. Dit is afhankelijk van de opleiding en beoordeling door NVAO

hbo-master
Master (M) gevolgd door vakgebied. Vanaf 2014 ook 'of Arts' en 'of Science'. Dit is afhankelijk van de opleiding en beoordeling door NVAO

wo-bachelor 3-jarige Bachelor of Arts (BA) of Bachelor of Science (BSc), afhankelijk van de opleiding. Een in het verleden behaald kandidaats-getuigschrift geeft geen recht op de Bachelortitel Min of meer vergelijkbaar met kandidaats-getuigschrift

wo-master Doctorandus (drs.), meester (mr.), ingenieur (ir.), Master of Arts (MA) of Master of Science (MSc), afhankelijk van de opleiding
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je mag alleen de titels voeren die op je bul staan. De hoogste titel in jouw geval is dus M.A. Ed. Dit vermits dit een Wo master betrof en geen schakelprogramma o.i.d. en je de opleiding hebt afgerond en dus niet alleen gevolgd hebt.