wanneer krijg ik een vast contract?

Per 1 april 2013 ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever. Ik heb toen een tijdelijk contract getekend voor 6 maanden. Tot heden is mijn contract steeds stilzwijgend verlengd. Per welke datum gaat mijn vaste dienst verband in ook al is het stilzwijgend?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er niets afwijkends over het aantal tijdelijke arbeidsovereenkomsten in een eventuele CAO staat, gaat de arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd in op 01-10-2014.

Behalve wanneer je werkgever je op uiterlijk 30-09-14 meedeelt dat je vanaf de volgende dag niet meer hoeft te komen en dan houdt get dus op bij dat bedrijf.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+je, in zijn algemeenheid heb je gelijk, maar in de cao kan er iets anders zijn afgesproken. Ook hoeft hij op 30-9-2014 niet mee te delen dat je niet hoeft te komen (geen opzegplicht ), op 01-10-10 (of een eventuele andere 1e werkdag na afloop van het 3e contract) voor aanvang van de werkzaamheden laten weten dat je er niet meer werkt is "vroeg genoeg". (Maar natuurlijk niet echt netjes.)
Computoon
9 jaar geleden
Die mogelijke CAO-uitzondering heb ik in de eerste alinea van mijn antwoord genoemd. Als de werkgever op 1 oktober VOOR vraagsteller wil gaan werken zegt dat dit niet meer hoeft, is hij nog op tijd. Ik betwijfel echter of dit ook nog tijdig is op een datum daarna, als werknemer op 1 oktober zich ziekmeld, terugkeert op 2 oktober en dan de mededeling pas krijgt. Dan zou hij over die ziektedag nog loondoorbetaald moeten krijgen omdat hij in dienst is. Voer voor de arbeidsjurist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel