Hoe kan ik efficiënt een afrekening overtekenen via Word/Excel?

Voor een eindopdracht op school zou ik graag een afrekening/factuur willen invoegen. Aangezien dit geen scan van het originele document mag zijn moet ik deze factuur overtekenen op de juiste schaal, afmetingen, etc.. Hoe kan ik dit zo nauwkeurig en efficiënt mogelijk doen? Bestaat er een programma waarmee je bijvoorbeeld het document inscant en er als het ware overheen kunt tekenen met je pc om zo een zo goed mogelijk 'duplicaat' te ontwerpen? Ik heb het al in Word en Excel geprobeerd maar dit lukt mij niet goed aangezien ik de afmetingen van mijn tabellen, lettertypes,... niet op de mm exact kan instellen.

Wie weet raad? Alvast bedankt voor de medewerking!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dit van het ene naar het andere Word of Excel document?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt, ik zou graag mijn document overtekenen in word of excel

Het beste antwoord

1) scan een faktuur,
2) neem hem goed in beeld en doe printscreen (Prt Sc),
3) open paint,
4) plak,
5) Verander het een en ander,
6) Selecteer het relevante stuk met copy,
7) open je document (Word of Excell) en plak het daarin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou graag het document echt overtekenen in word of excel of een ander programma waar dit nauwkeurig mee lukt. Zodat ik een soort van invuldocument krijg op mijn computer van het originele document dat ik heb overgetekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik het goed begrijp wil je dus een faktuur exact namaken in Word of Excell maar dan zonder de bedragen, zodat je die zelf kunt gaan invullen. . Ik vind dit raar want: Als het gaat om het geven van een voorbeeld van een faktuur dan zou een scan prima moeten zijn,
Als het gaat om het tonen van je word/excell vaardigheid dan zou het geen exacte kopie hoeven te zijn,
Als het gaat om het laten zien dat je een faktuur kunt maken dan zou de exacte opmaak ook niet terzake doen. Het lijkt er eerder op dat je bezig bent met het maken van vervalste fakturen. Misschien zit je op de belastingfraudeschool?
Ik werk hier niet aan mee.