Klopt het dat als je van niv 2 ICT naar HBO ICT wilt dat het minstens 8 jaar duurt?

Hallo allemaal ik doe op dit moment ICT opleiding niveau 2. Ben nu 25 jaar oud.

Niv 2 ICT duurt 2 jaar
-1ste jaar is praktijk/theorie / 2de jaar is stage

Niv 3 ICT duurt 1 jaar..
Niv 4 ICT beheerder duurt ook n jaar volgens mij

Dan wil ik graag hbo doen en data analist
Dat is 4 jaartjes.

Heb ik het zo goed uitberekend? Zijn hier ICT'ers die mij van harte advies willen geven? Ik sta hier 100% voor open.

Dus dan ben ik 29 jaar op niv 4 pas klaar toch?
En +4 jaar HBO

Dus ben ik 33 jaar oud als ik n job wil beginnen als data analist ? Heb ik dit goed uitberekend? En ben ik dan noet te oud? Ik voel me namelijk erg oud als ik dan hbo heb afgemaakt als 33 of 34 jarige?

En kan ik ook met mijn hbo bachelor in het buitenland werken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Op de manier hoe jij het zegt (dus eerst mbo 2 afmaken, dan 3, dan 4) duurt het inderdaad zo lang.

Echter is er een 21+ regeling. Als je 21 jaar of ouder bent, dan mag je toch een hbo opleiding doen ondanks dat je geen vooropleiding hebt gehad. Ze toetsen dan je kennis en aan de hand daarvan bepalen zij of ze je toelaten of niet.

Als jouw kennis dus genoeg is om meteen hbo te kunnen, dan kan het korter en zou je meteen naar het hbo kunnen.