Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van hoe lang terug kan ik loonstrookjes aanvragen die ik niet heb gekregen?

Ik heb nog nooit in het bijna 1½ jaar dat ik bij mijn huidige baan werk een loon strookje gekregen. Ik wil al mijn loonstrookjes een keer zien want collega's denken dat zij onderbetaald worden dus ik wil weten hoe het zit met mij loon.

Kan ik al mijn loonstrookjes aanvragen of alleen die van afgelopen maand?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De meeste werkgevers werken met digitale loonstrookjes. Ik kan op een speciale site inloggen om mijn personeelsgegevens te bekijken, cursussen te doen, en ook mijn loonstrookjes en jaaropgaves downloaden als PDF.

Vraag je werkgever wat voor systeem ze gebruiken voor loonstrookjes, en dan kun je ze inzien.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Tot zeven jaar terug kun je de loonstrookjes aanvragen die je niet hebt gekregen.
Gegevens zoals loonbelastingverklaringen, loonstroken moeten (tot zeven jaar na het einde van het dienstverband) worden bewaard.
De werkgever is verplicht om een loonstrook te verstrekken aan de werknemer. Dit kan elke maand zijn, maar dat hoeft niet als het loon ten opzichte van de vorige maand niet is veranderd. Zodra er een bedrag op de loonstrook wijzigt, dient de werknemer weer een nieuwe loonstrook te ontvangen.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding