Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kom ik met een strafblad bij defensie?

ik heb een straf blad maar wil echt 100% bij defensie want het is mijn droombaan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat zal er van af hangen of dat je een strafblad hebt gekregen voor relatief geringe vergrijpen of een zwaarder of erg zwaar delict. Je kunt het beste open kaart spelen met defensie en het aan hen voorleggen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Dat hangt van een aantal zaken af.
1. Als je het strafblad hebt opgebouwd als minderjarige dan vervalt dat na verloop van tijd.
2. Hoe hard Defensie mensen nodig heeft.
3. Wat de aard van het misdrijf is. Je hebt nl. een Verklaring Omtrent Gedrag nodig en die krijg je als je geen strafbaar feit hebt gepleegd dat relevant is voor de functie. Oftewel, heb je gefraudeerd dan kan je niet in de boekhouding werken maar wel in actieve dienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is geheel afhankelijk van het feit waarvoor je de aantekening hebt gekregen en hoelang het al geleden is.

Is het een vergrijp tegen de staat kom je nooit te werken bij een overheidsinstantie, dus ook niet in het leger.

Is het een licht geweldsmisdrijf (lichte mishandeling) en is het al een aantal jaren geleden is er geen vuiltje aan de lucht.

Is het een vaker voorkomend probleem dan kan je het ook vergeten vanwege het niet hebben van zelfdiscipline.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding