Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je kan dan veel betekenen voor een ander. Daardoor zal je dankbaarheid ontvangen, wat altijd de moeite waard is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je verdiend een redelijk inkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf (naast studie) als huishoudelijke hulp. Ik ben flexwerker en wat ik dus vooral fijn vind is dat het enorm flexibel is. Ik geef op wanneer ik wél kan werken, ipv wanneer ik vrij zou willen. Ik werk dus soms weken niet en dan een week fulltime.
Verder kun je inderdaad veel betekenen voor mensen. Je komt bij erg uiteenlopende typen mensen (oud, jong, gehandicapt, allochtoon) en hoort hun verhalen. Dat maakt het leuk en afwisselend.
En het verdient ook nog redelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het dat het zo flexibel is? En dat je soms weken niet werkt? Heb je niet een soort verantwoordelijkheid naar een bepaald iemand toe, die verwacht dat je elke week komt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben eigenlijk een soort invalkracht met een 0-urencontract en kom dus bij mensen waarvan de vaste hulp ziek is of die op het moment helemaal geen vaste hulp hebben. Ik kom dus ook steeds bij verschillende mensen en heb geen 'eigen' adresjes. Het ligt er natuurlijk aan bij wat voor soort thuiszorgstichting je wilt gaan werken, maar je er zijn wel vaak verschillende 'functies'. Zo is een Alpha-hulp bijvoorbeeld weer heel iets anders qua regelingen e.d. maar doe je wel hetzelfde werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O en dat ik soms weken niet werk ligt aan mezelf ;)
Soms eist mijn studie nogal wat tijd op. Wat ik trouwens wel een nadeel vind is dat je vaak maar rond de 6 uur per dag werkt, omdat de meeste mensen 3 uur hulp krijgen.
En verder ben je (ik) soms veel aan het fietsen van hot naar her, omdat de client van 's morgens bijvoorbeeld aan een heel andere kant van de stad woont als de client 's middags, maar das ook wel goed voor de conditie, haha!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding