Ik werk 20 uur en word per 1 aug werkloos. Ik kan nu een baan krijgen voor 10 uur. Kom ik dan in aanmerking voor ww voor 20 uur of wordt dat 10 uur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je ww wordt dan voor 20 uur, waarbij je elke maand werkbriefjes moet invullen en de gewerkte uren er af getrokken worden. Voor de resterende 10 uur moet je wel 1 keer per week solliciteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan krijg je nog ww voor 10 uur. Is je nieuwe werkuurloon veel lager dan het uurloon wat je in je vorige werk gewend was dan kun je ondanks dat je werkt er financieel toch wat bij inschieten, uitgaande dat je nu 75% over je laatst verdiende loon ww. krijgt. Is je nieuwe uurloon (vrijwel) gelijk of maar een beetje lager dan je oude uurloon dan is je nieuwe werk natuurlijk rendabeler. Nog wel blijven solliciteren voor de ontbrekende 10 uur.