Wat te doen bij verbale intimidatie op het werk?

baas/leidinggevende zegt: los het onderling maar op.

Elke dag is het raak en wordt er een halfuur flink verbaal geschreeuwd en kleinerend gepraat. Niks is goed genoeg en alles moet op de manier van de andere persoon.

Zijn al ruim een jaar collega's en sinds 2 weken geleden is het bijna elke dag raak.

Vertrouwenspersoon is er niet in het bedrijf.

Ontslag nemen geen optie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Simpelweg niet toestaan dat er zo met je wordt omgegaan op het werk. Dus stel een grens en meldt de problemen nogmaals bij je baas. Maak je baas duidelijk dat je dit gedrag niet tolereert, van niemand niet.

Vreemd dat je baas hier niet in bemiddelt, het gaat toch over zijn mensen, zijn team. Wij hebben dit probleem ook wel eens gehad. Mijn toenmalige teamleider haalde toen de 2 kemphanen bij hem op kantoor. De keuze was simpel, normaal samenwerken of er vallen ontslagen. Dit hielp voldoende. Uiteindelijk zijn ze allebei niet meer bij ons bedrijf, maar niet omdat ze het niet met elkaar uithielden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

probeer er eens een tijdje niet op te reageren,. doe net alsof je het niet eens merkt of hoort.
of reageer heel kort. misschien dat die ander er dan ook wel mee stopt.
13 jaar geleden
Als het zaken zijn,je werk betreffende,mag jouw baas zijn verantwoordelijkheden niet ontlopen. Hij zal een beslissing moeten nemen en daar hebben jullie je aan te houden.
Het beste is om jouw baas er nogmaals op te wijzen,dat jullie een conflict niet onderling kunnen en mogen uitvechten.
Lid van de vakbond? Misschien is er van die kant hulp te verwachten.