Kan een Albert Heijn vestiging weten dat ik al eerder bij een AH heb gewerkt?

Ik heb in het verleden bij een albert heijn gewerkt, maar werd daar heel slecht behandelt en wilde daarom ontslag nemen. Ik moest nog een maand doorwerken na mijn ontslag, maar ik zou sowieso 2 weken op vakantie gaan (dit wist de ah ook) en ik ben daarom dus gewoonweg niet meer komen opdagen.

Nou heb ik 2x weer gesolliciteerd bij een andere AH, bij de een heb ik aangegeven dat ik in het verleden bij een andere AH heb gewerkt en de andere niet. De een heeft mijn vorige AH gebelt en me vervolgens afgewezen (wat dus betekent dat mijn vorige AH slecht over me heeft gesproken). Met de andere AH heb ik binnenkort een gesprek, alleen ben ik bang dat ze tijdens de registratie van mij kunnen zien dat ik wel bij een AH heb gewerkt.

Weet iemand of dat zo is? Of de AH kan zien dat ik heb gewerkt bij AH als ze me willen registreren als medewerker.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

Persoonsgegevens van een werknemer worden vaak in een centraal computersysteem opgeslagen. De kans dat ze daar te zien krijgen dat jij al in het systeem staat is vrij groot.

Maar.... het kwaad is al geschied. Het lijkt me te laat om alsnog eerlijk te zijn.

Kwestie van hopen dat je mazzel hebt en het de volgende keer niet meer zo te doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ook als ik al ontslag heb genomen?
MarBet
5 jaar geleden
Het gesprek moet nog plaatsvinden, dus niet te laat om nog eerlijk te zijn lijkt me. Wel belangrijk dat je het zo verwoord dat het niet al te negatief overkomt (je bent wat ouder en wijzer en ziet nu in dat je niet juist gehandeld hebt bijvoorbeeld) en dan hoor je wel of je wel of niet wordt aangenomen. Dat is beter dan het niet benoemen als ze er vervolgens via het systeem achterkomen. En lukt het niet, dan idd beter kijken naar andere supermarkten.
Ja, de AH kan dat zien. De AH is namelijk één bedrijf, met meerdere vestigingen. Je solliciteert dus weer bij hetzelfde bedrijf.
Alternatief is dus om bij een andere supermarkt te solliciteren; keus genoeg (Jumbo, Lidl, Boni, Aldi, Emte, Dirk vd Broek, etc etc etc).
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Vanwaar de min?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rare min.
Comp+
Natuurlijk naar andere supermarkt er zijn er genoeg.
Albert Heijn heeft filiaalhouders en franchise-ondernemers. Dat zijn twee verschillende vormen. Bij de filialen is de filiaalhouder rechtstreeks verbonden met de hoofdvestiging en legt daar verantwoording af. Logisch is daar ook een directere band als het aankomt op het aannemen van personeel.
Bij de Franchise-vestiging is de baas van een AH-vestiging een zelfstandig ondernemer die gebruik maakt van de formule en producten van AH. Echter, het aannemen van personeel en het leiden van het bedrijf ligt in zijn handen. Logisch dat een franchise-nemer zelden ruggespraak houd met filialen voor wat betreft het aannemen van personeel. Dat doet hij op eigen initiatief.
Het hangt dus sterk af van de vestiging waar je solliciteert of je bang moet zijn voor controle op het vlak dat jij aangeeft.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb idd opgezocht wat voor filiaal het is en het is gewoon een vestiging en geen franchise. Echter heb ik ook geprobeerd in te loggen op mijn AH account om te kijken of dat lukt, maar dat lukt niet. Dus ik zou dan denken dat ik uit het systeem ben gehaald + mijn ontslag is inmiddels 6 maanden geleden
Ivana
5 jaar geleden
Als je jong bent, heb je tijd nodig om te groeien en van je fouten te leren. Je bent inmiddels 6 maanden ouder en wijzer. Een goede baas weet ook wel dat de jeugd fouten maakt, (heeft hij in zijn jeugd ook gedaan). Mocht het ter sprake komen, dan moet je daar open en eerlijk over kunnen praten en een goede leidinggevende zal daar begrip voor hebben.
Wij hebben 35 jaar een bloeiende drogisterij gehad. Ik weet waar ik over praat. Dit is gewoon het leven. Wees eerlijk en open als je iets gevraagd wordt en doe je best als je gegroeid bent. Niks mis mee. Vooruit kijken, dan kom je waar je wezen wilt!!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Precies, filiaal of niet
Het hoofdkantoor kan dat zien en dat is het dan wel. De supermarkt manager kan dit eventueel navragen bij het hoofdkantoor, maar doet dit eigenlijk nooit. De grootste kans die je hebt om betrapt te worden, dat er toevallig een medewerker uit die andere winkel net op bezoek is bij die tent waar jij dan net op gesprek bent, en dat die iets zegt.

Ik zou het gewoon geheim houden.