Wanneer ben je nu volgens de wet poortwachter volledig gereintegreerd ?

Als je in het tweede ziektejaar via een tijdelijk project van een half jaar bij je eigen werkgever herstelt tot 100% arbeidsgeschikt en de werkgever zegt toe naar ander duurzaam werk te zoeken in de tussentijd maar dit lukt niet omdat dit botst met je beperkingen en vervolgens zit je zonder werk maar wel in dienst (je hebt af en toe een klus maar geen duurzame arbeid ) ben je dan nu eigenlijk wel gereintegreerd of toch arbeidsongeschikt voor een deel ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Je werkgever heeft dan waarschijnlijk geen vervangend werk voor je
fisbel
10 jaar geleden
Zijn de 2 jaren Ziektewet al voorbij of niet? UWV beoordeelt tegen het einde van de verplichte loondoorbetalingstermijn of de werkgever en de werknemer aan hun re-integratieverplichtingen hebben voldaan. Daarbij kijkt UWV dus terug op de voorafgaande twee jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je door het UWV 100% wordt afgekeurd, dan blijf je 100% afgekeurd, ook als je gaat re-integreren, ik begrijp hieruit dat je nog niet (af)gekeurd bent door het UWV, dan valt er niets over te zeggen hoe dit gaat verlopen. Het UWV beslist uiteindelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel, ziek geworden 1 maart 2011,begonnen met tijdelijk werk op 1 maart 2012 tot 1 juli 2013, vanaf 1 juli heb ik geen duurzaam werk maar wel enkele losse klussen gedaan,ik ben vanaf 1 juli 2013 100% geschikt en zit dus niet meer in de ziektewet de 2 jaar zijn voorbij

Het beste antwoord

Dan ben je nog steeds in de ziektwet. Je werkgever moet in eerste instantie zorgen voor ander werk dat padt bij je beperkingen. Lukt dit niet gaat de arbodienst verder met zoeken voor jou samen met integratie buro. Wanneer je werk hebt gevonden dat je aankunt en bij je past. Ga je over van werkgever en ben je geïntegreerd.