mag een openbare ruimte gemaakte camera beelden afgeven aan een werkgever ter controle van personeel ?

Ik ben werkzaam geweest in een pand,en heb hier 2x staan bellen (enkele minuten) met mijn eigen mobiel,maar alle 2 de keren kwam ik mijn baas tegen in dat pand waarop ik een officiele waarschuwing kreeg met daarin de text dat ik op de camera van betreffend pand ben gezien dat ik de hele dag sta te bellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarbij zou deze informatie van de pand beheerder afkomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

volgens mij niet, als in een openbare ruimte gefilmd word moet dat altijd aangegeven worden met een bordje dat dat gebeurd en weet jij dat je gecontroleerd word en bovendie zou je baas alle beelden na moeten kijken wat ook een hoop tijd kost. maar als jij maar 2x gebeld heb en maar enkele minuten zal ik eerder denken dat je betrapt bent of dat een collega je verlinkt heb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Terugkijken van beelden mag niet zomaar. Als de beelden publiekelijk zijn. Al helemaal niet want dat mogen alleen officiele instanties.
Maar als de beelden draaien in een controlekamer, dan wordt er 1 op 1 naar gekeken en dan kan men wel de zaken die men ziet benoemen.

Maar je hebt het over een pand en over openbare ruimte?