Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik nog recht op uitwonende studiefinanciering als ik ga trouwen en samenwonen?

Mijn vriendin en ik sturen beide een HBO opleiding. We willen gaan trouwen en samenwonen in een studentenhuis waar nog 16 anderen wonen. We gaan dus beiden het zelfde adres krijgen en trouwen. Heeft dit invloed op de uitwonden studiebeurs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, je hebt gewoon allebei recht op een uitwonende beurs. Trouwen of samenwonen heeft geen invloed hierop en je hoeft het niet eens door te geven.

Als je samen voor een minderjarig kind zou gaan zorgen, heb je zelfs recht op toeslag.

http://www.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=198,E=0000000000078939670,K=2192,Sxi=6,Case=obj(2438),ts=OcwDuoNew
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Bovenstaande reactie klopt, maar houd er wel rekening dat je wel moet doorgeven aan DUO dat je uitwonend wordt, als je gaat samenwonen en op dit moment nog thuiswonend bent.
Als je uitwonend wordt, schrijf je dan in ieder geval voor de 6e van de maand (waarin je uitwonend wordt) in bij de gemeente, zodat je diezelfde maand nog recht hebt op de uitwonende beurs.
Via MijnDUO kun je heel gemakkelijk de woonsituatie wijzigen. Het woonadres krijgt DUO van de gemeente door zodra je je in hebt geschreven op een ander adres.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding