Hoelang is de opzegtermijn bij een arbeidscontract van 7 maanden?

Ik wil graag ontslag nemen bij mijn huidige werkgever. Ik ben nu een maand in dienst maar moet eigenlijk zsm ontslag nemen, maar om trainingsgeld niet mis te lopen moet ik 2 maanden in dienst zijn. Wat zijn mijn opties? Want het is niet bekend hoelang de opzegtermijn is en of die er überhaupt wel is.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.2K
Amadea
4 jaar geleden
Om welke reden zou je dan zo spoedig mogelijk ontslag moeten nemen, terwijl je nog maar pas geleden hebt gekozen voor een dienstverband van slechts zeven maanden?

Antwoorden (2)

Aangaande de opzegtermijn: als een opzegtermijn niet beschreven staat dan geld een wettelijke opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Computoon
4 jaar geleden
Nee. Niet bij arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd.
Eerst het contract bekijken om vast te stellen of het tussentijds opzegbaar is. Dat is namelijk niet altijd zo bij arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd. Is het tussentijds opzegbaar dan is de opzegtermijn een maand-einde maand. Nu opzeggen is na 30-06 weg behalve als er een langere opzegtermijn in staat.

Staat er geen opzegtermijn in, dan kun je alleen weg met wederzijds goedvinden, dus als werkgever ermee akkoord gaat. In dat geval kan dat in overleg op elke datum.
.
Als de eerste maand van je contract de proeftijd was geweest, had je in die proeftijd elke dag weg gekund, zonder opzegging.
Toegevoegd op 15 mei 2019 04:36: tekst
Computoon