Mag mijn baas mij last minute inplannen?

Ik werk bij de boni en heb nu een probleempje met mijn bedrijfsleider. Aanstaande maandag is het oudjaarsdag. Mijn bedrijsleiden had me voor deze dag niet ingepland. Aangezien niemand op deze dag wilt werken heeft ze me pas woensdag de 26ste ingepland en op me online rooster gezet. Nu heb ik haar al heel vaak gezegd dat ik maandag de 31ste niet kan maar ja volgens haar moet ik maar zelf vervanging gaan regelen (er is geen hond die op oudjaarsdag wilt werken). Ik heb ook al aan mijn oude bedrijfsleider gevraagd en hij zij dat ze dit bij mij moeten vragen als ze me nog zo laat willen in plannen maar nou ja hij werkt niet meer bij ons. Wat moet ik nu doen? Want ik kan maandag de 31ste echt niet werken. (Ps. Die foto is het bewijs dat ze me pas een paar dagen van te voren hebben ingepland.)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

nee, het rooster moet minimaal 28 dagen van te voren bekend zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De foto die je hebt toegevoegd, is dat jouw definitieve rooster? Ik ga er vanuit dat dat zo is. Indien jouw leidinggevende daarin veranderingen aanbrengt, moet ze eerst met jou overleggen. Ik weet niet welk contract jij hebt. Indien het een 0-urencontract is, mag je volgens de cao altijd weigeren.
Ik neem aan dat dit jouw bijbaantje is. Sta stevig in je schoenen. Eens uitgelopen, wat langer werken, ruilen etc. is normaal. Maar iemand op deze dag, kort ervoor, zonder overleg inplannen, is niet netjes. Mooie les in: opkomen voor jezelf. Succes, laat je niet bang maken. In het ergste geval, vakkenvullers, kassameisjes kunnen overal aan de slag. Vraag genoeg.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kassajongens ook ;-)
Nee mag niet. Als jij zelf al vrijgevraagd hebt. En hij is daarmee akkoord gegaan. Kan hij jouw niet verplichten te werken. Dat moet je zelf dan willen