Hoe zou je de functie 'administratief medewerkster' een andere benaming kunnen geven, zodat het iets belangrijker klinkt?

Toegevoegd na 32 minuten:
Alle respect voor iedereen die administratief medewerker is!

12 jaar geleden
17.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een andermans papieren manager. Bedenk even dat, als niemand de administratie doet, er voor de "bazen" niet te werken is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een rare vraag hoor, maar WAAROM?????
Annswers
12 jaar geleden
omdat ik merk dat mensen niet geintresseerd zijn in het werk als ik zeg dat ik dat doe, omdat het zoveel meer is dan administratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, het is een manusje-van-alles-functie (om de naam NOG erger te maken) en een zeer belangrijke.
Net als schoonmaakster, huisvrouw, vuilnisman, etcetc. Zwaar ondergewaardeerd. Maar: de waardering en interesse wordt echt niet meer als je de naam interessanter maakt.... dat is allang geprobeerd.
Dat mensen niet geïnteresseerd zijn zegt alles over hun en ligt niet aan de functie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers, jouw antwoord op de vraag van WendyH verteld me dat je zelf je werk inhoudelijk wel interessant vind. Wat anderen er van vinden doet er niet toe.
Als je graag over wilt brengen wat je zo aantrekt in dit werk vertel daar dan gewoon enthousiast over, als iemand niet wil luisteren naar jou omdat je 'slechts' administratief medewerker' bent zijn ze de moeite van je verhaal gewoon niet waard. Wees gewoon trots op je werk, daar heb je alle recht op.

Het beste antwoord

Noem het "Back Office Account Manager".
Dat betekent dat je op de achtergrond belangrijke gegevens bijhoudt.
Houd wel rekening met de inflatie van functiebenamingen: het begrip "manager" is inmiddels al redelijk nietszeggend geworden. Om mee te tellen moet je eigenlijk "Executive" zijn......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wellicht iets als "data processing controller"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap nooit waarom mensen hun baan interessanter willen laten klinken, iedereen weet uiteindelijk wat het echt is. Maargoed, het kan iets met processing manager zijn, je kan er van alles van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee zielen een gedachte. Van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Als dit administratief werk voor een manager wordt gedaan: management assistente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij heb je die - niet hoor, maar dat is echt een heel andere functie op een heel ander niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat er verschillende niveaus in administratief werk mogelijk zijn en dat deze benaming bij sommige werkgevers écht zo is.
Ik heb zojuist gesolliciteerd op een functie administratief medewerker.
Dat heb je op verschillende niveaus.
Je kijkt gewoon naar de organisatie en de taakomschrijving.
Personeelsadministratiemedewerker.
Salarisadministratiemedewerker.
Niet: administrateur, want dat is volgens wiki een hoofd administratie, die de financiele zaken bijhoudt.

Als het anders heet, maar de taken spreken me niet aan, zou ik toch niet solliciteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medewerker uitvoering administratieve organisatie (v).
Bij ambtelijke organisaties zoals de waterschout en notarissen had je een waterklerk resp. een notarisklerk.
Wel een archaische omschrijving dus uit de oude doos.
In Vlaanderen wordt het bediende genoemd en dat is wel een actuele benaming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Manager P.P & G. Staat voor potloden,papier en gummetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje: we leven in 2011.... tijdperk van de computer ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als (voormalig,want gepensioneerd ) mede werke van een papiergroothandel Wendy, kan ik je mededelen dat er nog heel veel van de door mij genoemde spullen gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)) Was je aan het plagen.
Hier worden ook potloden gevreten, al was het "alleen maar" om kunstwerken te maken.
Hoe gaat-ie nu met je na de smak?
Je administreert altijd IETS, dus inzoomen op datgene kan ervoor zorgen dat je functie in ieder geval minder gewoon klinkt.

Administreer je bijvoorbeeld 'debiteuren', dan kun je jezelf 'Medewerker Debiteurenbeheer' of 'Debiteurenbeheerder' noemen. En zo kun je iedere functie specifieker en daardoor interessanter laten klinken.

Maar doe niet zo moeilijk, er is niets mis met administratief medewerker.
paulus811