Is het noch wel rendabel een boek te schrijven in deze huidige tijd?

de jeugd leest niet meer en zeer velen lezen het op internet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Tuurlijk! Maar kies n goed thema bv wk van 2010 gegarandeerd dat je scoort! Goeie vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goed boek verkoopt altijd, niets is fijner dan goed boek! Waneer komt hij uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees nog heel veel en met mij nog velen. Stieg Larsson heeft een trilogie geschreven, die niet voor niets op 1 staat in de bestsellerlijst.
Je zou er ontzettend rijk mee kunnen worden als je het goede onderwerp kiest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boeken die de moeite waard zijn, zijn niet (of nog niet) op internet te lezen.
Sommige schrijvers kunnen nog steeds goed leven
van hun boekenschrijverij.
Tja, voor de meeste schrijvers is het niet "rendabel".

Maar je weet toch: een schrijver is een kunstenaar, die vraagt zich niet af wat het oplevert, die doet dat werk vanuit een innerlijke 'drive'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Natuurlijk is dat wel rendabel. Er wordt best nog wel veel gelezen. Ben het met je eens dat de jeugd dat misschien wel minder doet, maar die gaan vanzelf lezen als ze weer wat ouder worden. Ik koop (en lees) gemiddeld zo'n 25 boeken per jaar, dus aan mij zal het niet liggen.
Leuke vraag trouwens +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, een boek schrijven is nog steeds rendabel, al was het al maar omdat het voor jezelf zo ontzettend goed is. Of je er van kunt leven is een heel ander verhaal. Veel mensen schrijven boeken, om echt van je schrijverschap te kunnen leven is weinigen gegeven.

Dus begin lekker in je eigen tijd en kijk of je een uitgever kunt vinden die je manuscript wil beoordelen.

Als het niet lukt om je boek uitgegeven te krijgen bij een 'echte' uitgever, kun je het tegenwoordig ook heel goed in eigen beheer uit laten geven. Je moet dan wel investeren en loopt het risico dat je met een hoop onverkochte boeken blijft zitten.