Wat verdient een accountmanager buitendienst?

Wat is een beetje een gangbaar salaris voor een buitendienst functie? Ik krijg het idee dat sites als loonwijzer niet geheel accuraat zijn dus daar hoef ik geen informatie vandaan te hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Helaas staat de functie "Accountmanager buitendienst" niet op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/beroep/search?e=Beroep&q=accountmanager, maar misschien heb je iets aan de informatie bij de functie van "Accountmanager". Die staat op http://www.nationaleberoepengids.nl/Accountmanager

"Arbeidsvoorwaarden accountmanager

Het salaris van een Accountmanager bestaat meestal uit een vast bedrag aangevuld met een bonus voor als doelstellingen (omzet, winst) worden behaald en ligt gemiddeld tussen de €1850 (starters) en €6300 bruto per maand (eindniveau). Gemiddeld verdient men ongeveer €4000 per maand. Afhankelijk van de rol van de Accountmanager binnen de organisatie kan dit meer of minder zijn. Een Accountmanager die medeverantwoordelijk is voor het opstellen van het verkoopplan, het strategisch beleid, het management adviseert of daar deel vanuit maakt kan aanzienlijk meer verdienen. Eventuele aanvullingen op het salaris zijn een bedrijfsauto, telefoon, computer en een werkplek thuis."

Let wel op: "De naam Accountmanager wordt veel gebruikt in het bedrijfsleven, doch de functie heeft niet altijd dezelfde inhoud. Taken, bevoegdheden, verantwoordelijkheden en doelstellingen kunnen per organisatie verschillen."
Antoni
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gemiddelde is 2325 euro bruto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel.

Vroeger heette de functie 'vertegenwoordiger' of 'buitendienstmedewerker' maar accountmanager klinkt natuurlijk veel flitsender.

Vergeet de leaseauto niet, de laptop van de zaak en de mobiele telefoon van de zaak, die vaak met de functie verbonden zijn.

En denk ook aan de bonus - want zonder een bonus schijnen accountmanagers minder hard te werken terwijl het salaris al voldoende zou moeten zijn om een optimale arbeidsprestatie te leveren.

Het salaris hangt natuurlijk van het soort bedrijf, de grootte af en allerlei andere factoren. Maar laten we 'm starten met een vast salaris van rond de euro 2500.- en finishen rond de euro 4000.- bruto/maand. Als hij "key accountmanager" wordt, of misschien zelfs 'sales manager' kan het nog een stuk hoger.

Het is in ieder geval ruim voldoende om een net pak te kopen.
Computoon