Wie is er verantwoordelijk voor de kosten van de auto van de baas?

Omdat ik nog niet in bezit ben van een eigen auto mag ik de prive auto meenemen van de baas. Omdat dit geen zakelijke auto betreft gaat ze de KM vergoeding van 19 cent per uur zelf houden. Moet ik dan tanken of aanspraak maken op die KM vergoeding? Omdat ik eigenlijk die daadwerkelijke KM rijdt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Ga je daar dan zakelijke ritten mee maken?
MarBet
6 jaar geleden
Wat genereus van je baas. Dit is geen gebruikelijke situatie, dus zijn er ook geen algemene regels voor en moet je dus met je baas gaan afstemmen hoe jullie dit doen qua kosten. Meest logische is dat zij de vergoeding krijgt en de kosten betaalt, de vergoeding is namelijk niet alleen voor de brandstof. Maar bespreek het, want de situatie kan vervelend worden als jullie verschillende verwachtingen hebben van wie wat betaalt.

Antwoorden (1)

Nee, je zou niet moeten hoeven tanken en je kan ook de kilometers niet declareren.
Je gebruikt de privéauto van je baas voor zakelijke ritten. Zij zorgt ervoor dat er benzine in zit en dat alle onderhoud en verzekeringen voor elkaar zijn. Voor al deze kosten (brandstof, onderhoud, verzekeringen, afschrijving) kan zij de kilometervergoeding declareren.
Jij hebt geen kosten en kan dus geen vergoeding claimen.