Mag je wetsartikelen vermelden als bron in verslagen?

Moet een verslag maken waarin veel wetsartikelen voorkomen.
Mag ik deze citeren en in de voetnoten zetten?
Want als ik dit doe worden ze opgenomen in de bibliografie en zie je een hele lijst artikelen staan, ziet er misschien slordig uit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.1K
LeonardN
6 jaar geleden
Misschien handig uit te leggen welke opleiding je volgt of welk werk je doet(zal anders zijn voor basisschool dan voor universiteit of wetenschappelijke paper). Daarnaast zal je uitgelegd hoe je bronnen moet vermelden of via welke richtlijn je dit moet doen. APA bijvoorbeeld:
https://www.scribbr.nl/apa-stijl/apa-voorbeelden/wetsartikel-en-wettekst/
Antoni
6 jaar geleden
Noem de wet alleen in een bron als je deze in de tekst voor de eerste keer noemt. Zo komen de wetten steeds slechts éénmaal in de bibliografie. In de tekst kan je steeds de artikelen noemen. Hierbij kan je afkortingen gebruiken. Het Wetboek van Strafrecht wordt bijvoorbeeld afgekort als WvS. Daarachter kan je het betreffende artikel van de wet vermelden. Meestal wordt zoiets vermeld tussen haakjes. Zo dus: (WvS, art. 15).

Antwoorden (1)

Uiteraard mag dat! Bronnen zoals wetsartikelen passen prima in een verslag. Een van de beste manieren om te refereren naar bronnen is via de APA-stijl. Zie hier voorbeelden: https://www.scribbr.nl/apa-stijl/apa-voorbeelden/wetsartikel-en-wettekst/