welke mbo opleiding sluit het beste aan op de opleiding tot makelaar?

Ik doe nu een mbo niveau 2 (constructiewerken) opleiding. IK VIND DIT VRESELIJK! Ik ben er wel vrij zeker van dat ik deze opleiding ga halen. Dit is dan ook mijn laatste jaar. De reden dat ik deze huidige opleiding doe is omdat ik [ooit] van plan was om hierna de niveau 3 opleiding Machinist Railvervoer te gaan doen. Ik was een paar weken geleden geaccepteerd in deze opleiding en heb nu alsnog afgezegd na veel nagedacht te hebben. Ik zie mezelf gewoon niet meer zoiets doen. (ongeacht van hoe enthousiast ik eerst ook was). Nou heb ik mijn ouders verteld dat makelaar mij een prachtig beroep lijkt. En het is niet dat zoiets niet gegund zou worden. Maar ik denk zelf dat dit gewoon veelste ambitieus is in hun ogen. Ik kan dit aan de ene kant wel begrijpen... Maar ik wil gewoon écht ergens voor gaan wat mij héél mooi lijkt. En niet iets wat een stuk “voordehandliggender” is. Mijn baan móét iets zijn waarvoor ik vaak/altijd enthousiast me bed uit kan springen. Goed... nu U een beetje een beeld hebt van mijn huidige situatie. Wat is/zijn nou de beste keuze(s) die ik kan maken om DÁÁR uiteindelijk te komen? Qua opleidingen en misschien zelfs eventuele cursussen die aangeraden kunnen worden? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Erna55
6 jaar geleden
Heb je zelf nog geen enkel onderzoek gedaan ?
Het lijkt erop,dat je een verhaal wilt vertellen en je vraag als smoes daarvoor gebruikt.
Je zegt erg enthousiast te worden bij het idee van makelaar. Waarom is het dan toch teveel moeite om via google : " makelaar worden" in te toetsen ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou eerst eens nagaan hoe 'toekomstbestendig' je keuze voor makelaar is. Wat lijkt je er zo prachtig aan? Dit om te voorkomen dat je ook daar na een jaar weer ontdekt dat het tegenvalt. Als je echt gemotiveerd bent voor makelaar, had je m.i.het antwoord op je vraag inmiddels zelf wel gevonden.

Antwoorden (1)

Als het goed is kun je verschillende mbo opleidingen op niveau 2,3 en 4 volgen die te maken hebben met makelaar.
-Assistent makelaar wonen
-Kandidaat makelaar wonen
-Register Makelaar-Taxateur
Ik weet zelf niet precies wat het allemaal inhoud dus het is handig om je hier zelf even in te verdiepen.
Succes!