Klopt het dat je bij de ah in de pauze geld krijgt om eten te halen?

Ik ga binnenkort bij ah werken en ik vroeg het me af. Wat krijg je nog meer voor leuks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
29.9K

Antwoorden (5)

Je krijgt gewoon je loon voor het werk dat je doet maar je krijgt geen geld om eten te halen in de pauze.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor. Als je rond etenstijd zoveel uur werkt, dan krijg je dinergeld.
ronron1212
11 jaar geleden
Wordt even wakker dat is niet waar en anders zet er even een link bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een lange dag werkt en je moet op je werk avond eten, betaalt de AH dat gewoon hoor.
ronron1212
11 jaar geleden
Dat is wel even wat anders als je een lange dag maakt dus overwerkt dan krijgt je het wel maar normaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor ron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochter werkt bij Albert Hein en ze krijgen geen geld voor in de gewone pauze overdag. Je moet dan zelf brood meenemen. Bij werken rondom het avondeten krijg je een vergoeding van 7 euro.
Als je vanaf 15.00 tot einde avond werkt krijg je 7 euro te besteden( krijg je niet contant) maar dat is de waarde waar je eten of drinken van kunt halen.

Daarnaast krijg je 10% personeelskorting. Met een max van 75 euro in de drie maanden(bij je salaris gestort)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet het geen franchise filiaal zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, want het geldt alleen voor avond eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd niets zelf je broodje kopen of meenemen..
Je word geen multimilionair bij de ah
In de CAO Levensmiddelenbedrijf staat te lezen:

"5. De werknemer die op een dag meer dan 4,5 uur werkt en na 19.00 uur doorwerkt, heeft recht op
een warme maaltijd van redelijke kwaliteit."

Er staat niet bij hoe dat recht wordt gerealiseerd. De werkgever kan dus geld geven waarmee men zelf een warme maaltijd kan aanschaffen; hij kan voedsel 'laten halen' (in de categorie 'friet/afhaalchinees'?); hij kan met de ingrediënten uit de eigen zaak een maaltijd laten bereiden. Allemaal mogelijk op grond van dit artikel.
Computoon
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Dan zie ik dat graag terug bij de eindbeoordeling; misschien krijg ik dan eindelijk die felbegeerde, langverwachte, digitaal toegekende, onvervalste bronzen Goeie Vraag medaille :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2caulyflowers geeft precies aan hoe dat recht bij AH is geregeld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En Skyline natuurlijk. Dus drie prima antwoorden ;o)
Heel simpel, het verschilt. Ik heb bij meerdere Albert Heijns gewerkt, ''echte'' en franchise, ze doen het allemaal anders. Sommige laten bij de snackbar eten halen voor een hele groep voor het avondeten, sommige geven een aantal euro te besteden, en bij sommige krijg je helemaal niets. Het beste is het om het daar even te vragen.
Bij mijn huidige Albert Heijn krijg je bijvoorbeeld niks qua avondeten, moet je alles zelf betalen als je daar avondeet, MAAR, staat er vaak in het weekend wel lunch klaar in de kantine, croissantjes enzo! Verschilt echt per winkel! Gewoon even vragen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan houden sommige AHs zich blijkbaar niet aan de door Computoon genoemde CAO?
Wat Computoon zegt klopt helemaal. Elke winkel hoort zich aan de CAO te houden. Maar ze kunnen dit op verschillende manieren doen.

Bij de AH's waar ik gewerkt heb, ging het allemaal anders.

De eerste liet eten bezorgen, chinees, friet, pizza.

De andere had standaard magnetronmaaltijden in de koeling staan, daar konden we van pakken.

En weer een andere liet ons voor ongeveer €7,- eten uit de winkel pakken. Pizza, brood, toetje, drinken, eigenlijk wat je maar wilde.

De Pizza's werden vaak op de Bake-off afgebakken in de ovens. (dat deed ik altijd, ik stond op het brood) en er is zo veel wat in de oven kan. Hartige taartjes, aardappel wafeltjes uit de diepvries, vis in bladerdeeg...

Het verschilt per filiaal, maar geen eten is niet toegestaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, ik zie nu staan: "wat krijg je nog meer voor leuks"

Kerstpakket. Personeels kortingskaart, als je bootschappen doet bij AH krijg je 10% korting op alles (behalve rookwaren etc etc) die 10% krijg je eens in de 3 maanden bij je salaris gestort, met een maximum van €75,-

Afhankelijk van het aantal uren dat je werkt per week krijg je winstuitkering aan het einde van het jaar. Werk je minder dan 12 uur per week, krijg je dit iedere maand vooraf uitbetaald, samen met je vakantie geld. Dit betekend dus, dat als je een week niet werkt, je geen vakantie uren hebt, en dus niet betaald krijgt.