Hoe kan iemand studieadviseur of decaan worden?

Ik heb een WO bachelor in Management en een MBA master , het is een brede opleiding maar vroeg me af of ik met die vooropleiding als studenten decaan zou kunnen werken. Ik weet best wel veel over Human resource management maar meer op het gebied van bedrijven. Een vooropleiding als psycholoog zou handiger kunnen zijn maar vaak telt het niveau en de communicatie vaardigheden

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op deze website https://www.nationaleberoepengids.nl/Studieadviseur staat daarover vermeld:

"Het gevraagde opleidingsniveau varieert per instelling. Er is geen directe opleiding voor Studieadviseur. Mensen in deze functie hebben vaak een opleiding genoten vergelijkbaar met die waarbij zij Studieadviseur zijn. Een Studieadviseur bij een letterenopleiding op een Universiteit zal zeer waarschijnlijk een Universitaire opleiding in alfa- of gammahoek hebben afgerond. Aangezien kennis van de instantie en het soort onderwijs zeer belangrijk is, werken bij Hogescholen vermoedelijk veel mensen met een HBO opleiding. Dit is ook het geval bij ROC's omdat de functie daar wat uitgebreider is en de Studieadviseur ook personeel adviseert."
Antoni