Hallo ik ben slechthorend en ik wil heel graag de beveiliging opleiding gaan doen maar kom ik daar wel in aanmerking voor ?

Ik heb ookal bij de politie gekeken maar daar kom ik niet door de toelatingseisen van de politie en bij de kmar hetzelfde probleem ..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Vanaf volgend jaar, dus als je instroomt in augustus 2018, geldt de wet op het toelatingsrecht. Dit betekent dat als je je voor 1 april hebt aangemeld voor een opleiding, je deelgenomen hebt aan eventueel verplichte intakeactiviteiten en je aan de vooropleidingseisen voldoet, je toelatingsrecht hebt tot de opleiding. De opleiding mag je dan dus niet weigeren. Enkele opleidingen mogen extra eisen stellen, bijvoorbeeld een medische keuring, maar dat geldt niet voor de opleiding tot beveiliger of coördinator beveiliging.
Let wel, ik heb het alleen over toelating tot de opleiding. Als je als beveiliger werkzaamheden moet kunnen uitvoeren waarbij je je gehoor nodig hebt en jouw gehoor niet toereikend is daarvoor, kan het zijn dat je niet kunt voldoen aan de eindeisen van de opleiding en dus niet een diploma kunt halen (en belangrijker, je komt dan moeilijk aan een baan). Dit hangt af van wat de eisen zijn zoals die in het kwalificatiedossier van de opleiding zijn opgenomen. Dit is iets om te bespreken tijdens het intakegesprek, of beter al eerder.
Je kunt waarschijnlijk wel bepaalde aanpassingen in examens krijgen en als het nodig is kun je extra begeleiding krijgen. Maar bij aanpassingen in examens geldt natuurlijk wel dat je moet voldoen aan de gestelde eisen voor diplomering.