Een vak is een soort la en een beroep is iemand vragen ookwel op iemand een beroep doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van beroep agent bent, is het je vak om boeven te pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vak is waar je voor bent opgeleid of goed in bent.
Je beroep is de functie waarmee je je geld verdiend.
De meeste mensen oefenen in hun beroep hun vak uit, maar dat hoeft niet persé.
12 jaar geleden
Een vak is een behendigheid of kunde, maar om b.v. goed te kunnen stucen hoef je geen stukadoor van beroep te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een vak is een beroep waar je bepaalde expertise voor moet hebben, je moet vakkennis hebben, vakkundig zijn.
een schoenmaker beoefent een vak, maar een postbezorger heeft een beroep.
12 jaar geleden
Een vak meestal is een onderdeel van een beroep.