Het volk dat voor de ridders herendiensten moest verrichten en belastingen betalen. En de arme boeren en stadsbewoners die door de ridders werden geplunderd.
Van de geroofde goederen kochten de ridders paarden en wapenuitrusting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de basis de ridder zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ridders werden vaak ingehuurd door o.a. grondbezitters en koningen voor protectie/oorlogsvoering. Hoe beter je paard, hoe meer loon. Er werden zelfs speciale paarden gefokt voor ridders genaamd destrier. Dit ras was zeker niet goedkoop maar ideaal voor het dragen van extra zware uitrusting voor tijdens de oorlog. Zie alle info en het ontstaan van ridders (bijv. ook de prijzen van hun uitrusting) op www.graafschap-middeleeuwen.nl/adel/ridder.html