hoeveel dagen is mijn werkgever verplicht mijn te informeren over mijn contract?

Mijn contract loopt 30 april af.( over 16 dagen) Ik heb hier nog niks over gehoord. Hoeveel dagen van te voren is mijn werkgever verplicht mij hier over te informeren? Ik heb momenteel een contract voor 12 maanden en het volgende contract hoort dit ook te zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt me veel beter overkomen als je hier zelf naar vraagt.
Als je stuk interesse en motivatie toont zal een werkgever ook eerder bereid zijn om een contract te verlengen. Wat staat er in je contract?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
niks bijzonders over een volgende contract. Je hebt gelijk over het praten met mijn werkgever. Het enigste verschil is, dat hij misschien me kwijt wel omdat ik te oud word. Daarom dacht ik dat het slim was om eerst informatie te zoeken vanuit een neutrale bron
Utrecht
7 jaar geleden
Als je vermoedt dat je baas de einddatum is vergeten en/of geen verlenging wil krijgen, kan je overwegen niets te zeggen. En dan op 1 mei gewoon komen werken.
Zonder bericht wordt je contract stilzwijgend (met 12 maanden) verlengd. Als je baas daar op 1 mei achter komt, is hij te laat.

Het beste antwoord

1 maand / 30 dagen minimaal en wel schriftelijk of per mail . Ook bij verlenging . Of opzeggen of een verandering . Anders heb je recht op een vergoeding van een maand salaris . Bij een verlenging is dat niet zo handig omdat te eisen want ja je moet ook weer samen verder. Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mocht hij het vergeten ben je formeel direct in vaste dienst. Behalve als in je huidige AO al iets staat hier automatisch weer de zelfde periode
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt!