Wat te doen als jouw werkgever aan jou vraagt om een analyse ( ? ) te maken waar iedereen al het fijne van weet?

Welke conclusie zou jij hier uit trekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat iedereen er al het fijne van weet (voorzover dat ook echt zo is) wil nog niet zeggen dat er een grondige analyse van is gemaakt. Op basis van hetgeen er in de hoofden zit bij collega's kan de werkgever geen eventuele veranderingen doorvoeren. Op basis van een formele analyse kan dat wel.

En wat te doen? Ik zou zeggen, gewoon de analyse maken en je collega's hiervoor als kennisbron gebruiken. Ik zou willen dat mijn werkgever me dit dagelijks vroeg en ik daarbij vrijwel onuitputtelijke informatiebronnen zou kunnen aanboren...

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb even naar je vragenhistorie gekeken n.a.v. het antwoord hierboven en dan lijkt er toch een negatief sausje over de vraag te liggen. Omdat deze vraag niet concreet is, moet je me maar vergeven als het niet past binnen de werksfeer waarin je zit.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is een beetje weinig informatie om hier een goed antwoord op te geven. Mogelijkheden zijn:

- Je doet te weinig en hij geeft jou een overbodige taak om je bezig te houden.
- Hij denkt dat jij misschien zelf meer inzicht nodig hebt in het vraagstuk.
- Je werkgever vind dat hoe iedereen erover denkt niet klopt en laat iemand een objectieve analyse maken waardoor mensen betere informatie hebben.

In ieder geval is het duidelijk dat je dit met je werkgever moet bespreken. Hij kan hier duidelijk antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het idee dat je moet gaan praten met personeelszaken, je vakbond of een juridisch loket. Kun je je verhaal kwijt en zij kunnen je rechten en plichten duidelijk maken. Misschien is er tussenkomst nodig...

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb vandaag tenminste nog 2 vragen voorbij zien komen. Toont aan dat je er erg mee zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dit:
Omdat hij tijd wil rekken, om niet echt iets te hoeven doen aan het probleem dat jij nogmaals mag analyseren. Hij weet waarschijnlijk wel dat hij minder populaire maatregelen moet nemen om er echt iets aan te doen, en heeft daar geen trek in.
Nieuw rapportje om op de stapel te leggen, werkgever die zichzelf op de borst mag kloppen dat hij het zo mooi heeft laten analyseren, en voor je het weet is er weer een kwartaal voorbij zonder dat er iets aan gedaan is.