Waar op je loonstrookje kan je je jaarinkomen zien?

Op mijn loonstrookjes staan zoveel cijfertjes, snap er niks meer van.
Bij welke term moet ik kijken?
Verder vroeg ik me af, of wanneer je kijkt naar het maximale jaarinkomen dat je mag hebben volgens de belastingdienst wil je in aanmerking komen voor huursubsidie, de belastingdienst uitgaat van het bruto of netto jaarinkomen.

Help me please haha. Alvast bedankt van dit domme blondje:)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
26.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Je krijgt jaarlijks een jaaroverzicht van je werkgever daar op staat precies hoeveel je bruto hebt verdient. Voor het aanvragen van huursubsidie moet je het brutoloon opgeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op mijn jaaropgaaf staat ''loon loonheffingen'' en ''loon zorgverzekeringswet''. Is het 1 van deze??
ronron1212
7 jaar geleden
Er staat ook Loon als eerste
ItisILeClerc
7 jaar geleden
@Princess12
‘‘loon loonheffingen’’ is je jaarinkomen.
ronron1212
7 jaar geleden
@ItisLeClec als je dat opgeeft als jaarloon heb je echt een probleem
Loonheffing is de belasting die je werkgever alvast aan ons betaalt, zodat jij dat niet achteraf hoeft te doen. Loonheffing is de verzamelnaam voor: loonbelasting
premie volksverzekeringen
Dit zijn bijvoorbeeld AOW-premies.

Antwoorden (1)

Het jaarinkomen (fiscaal loon) staat op de jaaropgave die je van je werkgever krijgt na afloop van het jaar. Daar staat iets op als "loon voor loonheffingen" of "loon voor loonbelasting en premie volksverzekeringen" of "fiscaal loon". Die moet je hebben.

Het inkomen dat telt voor de huurtoeslag is altijd een bruto inkomen van jou en je eventuele toeslagpartner en/of medebewoners, een gezamenlijk inkomen dus als die situatie van toepassing is. Op de toeslagensite van de Belastingdienst staat een hulpmiddel om de toeslag aan te vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie de bron.
Computoon