Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het loon van een beginnend programmeur?

Ik ben op zoek naar het (gemiddelde) loon van een beginnend programmeur, 32 uur p/w, MBO opleiding, op stages na geen werkervaring en 1 dag in de week HBO opleiding.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik durf niet te zeggen wat voor een programmeur je wordt (applicatieprogrammeur is de enige die de loonwijzer opgeeft), maar voor fulltime moet je zo'n 2100 euro bruto per maand rekenen als beginner. Zeg dat je dan 2000 euro per maand krijgt voor 32 uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht toch wel een heel stuk lager (MBO, geen ervaring, 32uur, krappe arbeidsmarkt)
Computoon
10 jaar geleden
De tijd van de buitensporig hoge salarissen in de IT is dus kennelijk voorbij...
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Programmeur staat dit vermeld:

"Arbeidsvoorwaarden programmeur

Een Programmeur werkt of op projectbasis als freelancer of in vaste dienst bij een ICT-bedrijf.
Bij een vast dienstverband horen over het algemeen goede arbeidsvoorwaarden en vaak ook opleidingsmogelijkheden. Salaris kan van €1766 euro oplopen tot €4354."
(Lees meer...)
Antoni
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding