Wat is het loon van een beginnend programmeur?

Ik ben op zoek naar het (gemiddelde) loon van een beginnend programmeur, 32 uur p/w, MBO opleiding, op stages na geen werkervaring en 1 dag in de week HBO opleiding.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Ik durf niet te zeggen wat voor een programmeur je wordt (applicatieprogrammeur is de enige die de loonwijzer opgeeft), maar voor fulltime moet je zo'n 2100 euro bruto per maand rekenen als beginner. Zeg dat je dan 2000 euro per maand krijgt voor 32 uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht toch wel een heel stuk lager (MBO, geen ervaring, 32uur, krappe arbeidsmarkt)
Computoon
10 jaar geleden
De tijd van de buitensporig hoge salarissen in de IT is dus kennelijk voorbij...
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Programmeur staat dit vermeld:

"Arbeidsvoorwaarden programmeur

Een Programmeur werkt of op projectbasis als freelancer of in vaste dienst bij een ICT-bedrijf.
Bij een vast dienstverband horen over het algemeen goede arbeidsvoorwaarden en vaak ook opleidingsmogelijkheden. Salaris kan van €1766 euro oplopen tot €4354."
Antoni