kom je als piloot snel te werk?

Hallo
Mij lijkt het wel leuk om larer piloot je worden, en ik weet dat de opleiding heel duur is, dus wat als ik geen baan kan vinden? Of vind je meestal wel een baan?
Of is steward zijn ook leuk
Groeten martin

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien bij Martin-air?
paulus811
7 jaar geleden
Als je niet kunt kiezen tussen piloot of steward zou ik eerst nog maar eens goed gaan bedenken wat je nu werkelijk wilt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou Martin, ik zou nog maar eens achter je oren krabben. Het verschil tussen steward of piloot is zo enorm... Ik kan je dit vertellen, mijn achterneef is zo'n 10 jaar geleden iets anders gaan doen, hij kon geen werk vinden als piloot en inderdaad dat is geen goedkope opleiding, maar er is nog weinig tot niets veranderd in goede zin.
Blijf zoeken of kies voor steward.

Antwoorden (1)

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Piloot vind je daarover deze informatie:

"Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden piloot

De Piloot heeft na afronding van zijn/haar opleiding soms enige moeite met het vinden van een geschikte baan als Piloot, aangezien er een geringe vraag is vanuit de luchtvaartorganisaties, maar toch een aanzienlijk aanbod van Piloten is. Echter, wanneer een Piloot de gewenste kwaliteiten bezit, is er altijd werk te vinden.

Wanneer men een functie als Piloot heeft, is er de mogelijkheid om door te groeien naar hogere pilotenfuncties tot de leeftijd van 56 jaar. Dit is een wettelijke grens, waarna de Piloot verplicht met pensioen moet.

Het is ongebruikelijk voor een Piloot om buiten de luchtvaartsector een baan te zoeken als men nog door kan groeien naar hogere pilotenfuncties. Toch zou men terecht kunnen binnen de hogere leidinggevende regionen van het bedrijfsleven of bij de overheid."

Verder staat er nog op die website:

"Een pilotenopleiding is niet goedkoop. Er moet rekening gehouden worden met minimaal €90.000 opleidingskosten, maar er zijn regelingen tussen de scholen en banken met betrekking tot eventuele leningen."

Steward is ook een leuke baan. Kijk voor meer informatie over dat beroep op http://www.nationaleberoepengids.nl/Steward
Antoni
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
@Antoni De planner is per eind september 2016 geupdatet aan de nieuwe situatie. De verhoging van de pensioenrichtleeftijd van 56 naar 58 jaar is in de pensioenplanner opgenomen. https://www.klmvliegendfonds.nl/pensioen-201
De van kosten van een opleiding tot piloot zijn rond de 150.000 euro uit eigen familie meerdere neven zijn de afgelopen jaren piloot geworden. Kans op een baan als piloot is bar slecht op dit moment veel afgestudeerde zitten al een aantal jaren zonder werk als piloot.
Antoni
7 jaar geleden
@ronron1212, dank voor de aanvulling.
ronron1212
7 jaar geleden
@Antoni graag gedaan