Ik wil werken als huishoudelijke hulp bij ouderen mensen thuis, hoe bereik ik deze doelgroep?

Momenteel werk ik in de horeca.
Ik vind het leuk werk, maar 20 uur vind ik genoeg omdat het me anders te veel stress oplevert.
Nou is schoonmaken iets wat ik goed kan en wat ik ook graag doe.
Het lijkt me daarom leuk om me huidige baan te combineren met 20 uur schoonmaakwerk bij ouderen thuis, zo kom ik toch aan me 40 uur en is me stress wat minder.
Ik weet alleen niet waar ik moet zoeken om aan zo'n baan/dit soort werk te komen, heeft iemand een idee?

5.4K

Antwoorden (2)

Zoek een bedrijf dat huishoudelijke hulpen aanbiedt en sluit daar een parttime-contract mee af, of als je zelfstandig wil werken: zet een advertentie op www.marktplaats.nl of een vergelijkbare website.
Antoni
7 jaar geleden
-Makkelijkste is gewoon beginnen bij een schoonmaak-bedrijf, daar krijg je een parttime contract voor 0 - 15 uur en zeker 15 à 20 uur werk verdeeld over 5 dagen (heeft mijn hulp). Geef je aan dat je alleen de ochtend wilt werken, dan krijg je klanten in de morgenuren.
Soms sluit het niet op elkaar aan, maar je kunt zelf aan je klanten vragen om dagen te ruilen om iedereen qua locatie en tijd aan te laten sluiten. Doe het slimst je woon-werk verkeer op de fiets, is de snelste methode, je klanten zitten in dezelfde wijk, juist omdat je die kosten vaak niet meer vergoed krijgt.

-Er zijn altijd klanten die liever via PGB willen werken en dat kan natuurlijk. Daar ligt jouw kans, kun je helemaal zelf inrichten/indelen, jij bent je eigen baas, hebt nog maar één om rekening mee te houden : de PGB-klant.

-Daarnaast kun je in het wijkblad zoeken naar adresjes, ze staan er nog steeds in: Gezocht: hhhulp 1 x per week of 1 x per 2 weken met het gevraagde aantal uren. Even opbellen en klaar ben je.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik vergat nog een mogelijkheid: viavia oftewel mond-op-mond reclame. De beste methode in feite: de klant vertelt aan haar omgeving hoe tevreden zij is of , kan ook, vertelt aan een zoekende bekende over haar prima hulp! Echt, dit werkt (eigen ervaring), dus doe je je werk goed dan levert het weer nieuwe adresjes op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Bij de supermarkt hangen ook vaak briefjes.
Antoni
7 jaar geleden
Ja, iedereen in je omgeving vertellen dat je werkt zoekt en dat je er heel goed in bent, kan ook effectief zijn: mond-tot-mondreclame voor jezelf!