Is er vraag naar meubelmonteurs ?

Ik ben ruim 7 jaar werkzaam in een meubelzaak en heb veel ervaring opgedaan met het monteren van allerlei meubels. Ik vraag me af of iemand in die richting zit of kent iemand die daar werkelijk werk van maakt voor 40 uur per week.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga bij een groot zweeds meubelhuis staan in het weekend en deel buiten de parkeerplaats flyers uit waar jij je diensten aanbiedt. Als je van de 5400 bezoekers per dag ook maar 1% als klant krijgt, heb je aan 40 uur per week niet genoeg! http://www.startpagina.nl/v/financien-werk/vraag/472783/bezoekersaantallen-ikea-nederland-jaarbasis
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij vele meubelwinkels is er ook de optie om de meubels te laten monteren bij het bezorgen. Ik heb daar laatst nog gebruiken van gemaakt bij het leveren van mijn babykamer. Voor een paar euro extra werd gelijk alles in elkaar gezet.

Antwoorden (1)

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Meubelmaker vind je deze informatie:

"Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden meubelmaker

Het arbeidsmarktperspectief van een Meubelmaker is relatief goed. Er is een structureel tekort aan vaklieden op MBO 3 en MBO 4 niveau. De bedrijfstak meubelmakerij heeft nog meer behoefte aan vaklieden op HBO niveau.

Een Meubelmaker kan doorgroeien naar Meewerkend Leidinggevende of Werkvoorbereider. Een Meubelmaker kan zich ook verder ontwikkelen door een opleiding op HBO niveau te doen, zoals Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde of Industrieel Product Ontwerpen.",

en op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Meubelstoffeerder vind je deze informatie:

"Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden meubelstoffeerder

Het arbeidsmarktperspectief is in de meubelbranche vrij goed.

Een Meubelstoffeerder kan doorgroeien naar Meewerkend Leidinggevende of Ondernemer van een meubelstoffeerbedrijf. Een Meubelstoffeerder kan ook zijn werkgebied verbreden en overstappen naar bijvoorbeeld de textielbranche. Een Meubelstoffeerder kan zich ook juist specialiseren, bijvoorbeeld in antieke of design meubels. Doorstuderen kan bijvoorbeeld door de HBO opleiding Industrieel Product Ontwerpen te doen.".

Helaas staat het beroep van meubelmonteur niet op die website, en is niet duidelijk hoe recent de informatie is, maar misschien heb je toch wel wat aan de informatie.
Antoni