Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat vragen over leraar in het voortgezet onderwijs?

Ik wil (waarschijnlijk) leraar worden in het voortgezet onderwijs. Ik heb nu nog wel een aantal vragen:

1. Is er veel vraag naar leraren?
2. Krijg je goed betaald?
3. Hoe werkt het betalen? Gaat het per les of bijvoorbeeld per dag?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1. Ligt eraan in welk vak je les wilt geven. Ik studeer zelf om lerares biologie te worden, en de verhalen die ik heb gehoord zijn dat er flinke vergrijzing is in mijn vak, en dat ik meer dan welkom ben op de arbeidsmarkt.
2. Ligt eraan wat je definitie van 'goed betaald' is. Als starter verdien je minstens 2.245 euro per maand, en het kan oplopen tot zo'n 4549 euro.
3. Je wordt betaald per uur, en het ligt er maar net aan hoeveel uur je per maand werkt hoeveel je per maand verdient.

Ik hoop dat je zo genoeg weet, je bent meer dan welkom op de hogescholen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als starter verdien je +/- 1.700 netto.

Andere antwoorden (4)

Je wordt niet goed betaald als leraar wegens bezuinigingen van de overheid en normaal kreeg je ook niet veel betaling gaat per uurtje dus met andere woorden je aanwezigheid op school de rest weet ik niet zo goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Door de bezuinigingen van de overheid? Zijn de cao's dan omlaag gegaan.
1. Er is zeker veel vraag naar leraren. Er is ook niet voor niets een lerarentekort.
2. Het salaris zal niet bijzonder hoog zijn.
3. Gaat per uur, net als alle andere banen.

Hier staat nog wat uitgebreidere informatie: http://educatie-en-school.infonu.nl/diversen/42580-hoe-hoog-is-het-salaris-in-het-onderwijs.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden